Jom Baca

Sabtu, 12 Februari 2011

Tips untuk menghilangkan rasa pedas..

Korang sume mesti penah tergigit lada kan bile tengah makan..klu yg suke pedas2 xpe..yg xske??.. aku pasti korang sume mesti terus cari air and minum banyak2..sampai kembung perut..and aku rase xbagus macam tu..buat senak perut je!..

gambar dari google..tq
ni petua aku bile kes2 pedas2 ni..korang amik air (x kesah la air masak ke .air paip ke,.air sirap ke..asalkan halal) ..korang kemam je dlm mulut tuh selama 1 minit lebih kurang..klu nak lg power lg lame la kemang tuh..korang nk 1 hari pun buleh..hehe..ikut ske hati korang la..lepas tuh korang buang air kemam tuh..lendir2 pedas tuh insyaallah hilang..klu x hilang jgk..try lagi..

x caye try la..yang pasti aku dah byk kali try pasal aku xske pedas2... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan