Jom Baca

Khamis, 24 Februari 2011

Seseorang yang aku kagumi..

PROF MADYA DR HARLINA HALIZAH SIRAJ @ RAMLI



Tadi petang baca Berita Harian..terbaca pasal Dr Harlina nih..kalu nak tau die sape korang leh klik link BH ni..

Aku respect betui kat dia nih..dia ni boleh dijadikan contoh kepada kita sume..

Ni antara yang aku suke pasal Dr Harlina..

Katanya..

"Akhlak juga menjadi pembeza utama antara pengamal perubatan yang mulia dan doktor yang angkuh. Malang bagi pelajar yang serba kekurangan dalam aspek ini, sekalipun begitu cerdas mengumpul deretan `A+’ dalam transkrip keputusan peperiksaan saban semester."

Katanya lagi..

"Jika benar gaji saya boleh mencecah puluhan atau ratusan ribu sebulan jika membuka klinik sendiri atau berkhidmat di hospital swasta, saya redakan dan menganggap ia sedekah."

Baginya, kesetiaan menabur bakti di universiti itu sesuai hadis Nabi Muhammad SAW
 mengenai tiga amalan yang akan berlanjutan pahala 
apabila meninggal dunia iaitu sedekah jariah, ilmu 
yang bermanfaat kepada orang lain serta anak soleh yang berdoa untuknya.

Saje aku share untuk kita sume..^__^


Tiada ulasan:

Catat Ulasan