Jom Baca

Isnin, 21 Februari 2011

Tips seterika baju..

Tips seterika baju bagi mengelakkan baju korang rosak..untuk seterika murah,standard je..seterika mahal2 aku xtau..xpenah beli..


gambar dari google..tq


Kadang2 seterika terlalu panas hingga baju yang di gosok cair..ni kes2 kain cam plastik tuh..cam kain tudung/selendang..maka terlekat la bende2 cair tuh kat seterika korang..

Kemudian..lain kalinya korang nak gosok baju lagi mesti terlekat jugak cebis2 bende yang dah hangit tuh kan..

Jadi tipsnya ialah korang on kan seterika dan biarkan sebentar ..lame pon xpe,,lagi bagus..kemudian korang test dulu..seterika dulu gune kain lain..kain pelikat contohnya..mesti dah ok dan xde kesan hangit tuh lagi..

Insyaallah..ok

Kebanyakan tips2 dalam blog aku adalah hasil pengalaman aku sendiri.. yang kurang ilmu ni.. 

4 ulasan:

  1. bila tiba masenye le..sabo le..

    BalasPadam
  2. bagusla mcm ni..ada tips yg mengingatkan, kekadang benda napak remeh je tp kalau tak tau...bole bikin susah plak.
    @mamadiana

    BalasPadam
  3. slm sggh dr blog pakcik lie...owh kite pulak kalau ada kesan melekat kat sterika...next time masa nak gsk...kite akan gsk terlebih dulu kat suratkhabar(ni mmg petua),nanti tapak sterika akan licin kembali dan blhlah gsk pakaian spt biasa.

    BalasPadam